Hoe ga je om met stress.

Hoe ga je om met stress?

Als je leven niet stressvrij is en je vaak emotionele reacties hebt op het gedrag van anderen, dan is het tijd om te leren hoe je greep kunt krijgen op je innerlijke wereld.

Bij het omgaan met stress is het wezenlijk je te realiseren dat zowel positieve als negatieve stress uiteindelijk resulteren in chemisch afval. Sterker nog in gif in je lichaam.

Er zijn twee manieren om op een natuurlijke wijze afstand te nemen van stress.

1 Je regelmatig fysiek stevig afreageren,

B.v sporten, fitness, hardlopen, poetsen zomaar in de lucht boksen.

2 Door bewust rust te nemen b.v door meditatie.

In deze rust let je op je ademhaling door je neus.

Deze beide activiteiten breken de negatieve chemische stoffen af en creƫren een rustig nieuw uitdagings punt om alles op te bouwen wat je maar wilt.

Juist in ons huidige hectische leven is het zeer wezenlijk om regelmatig tijdens de dag, afspraken te maken met de belangrijkste persoon in je leven. Namelijk jezelf.

Je lichaam heeft zowel fysiek voedsel ( eten en drinken) als mentaal voedsel (rust, meditatie) nodig.

Veel mensen zijn zich ervan bewust welke invloed goed of niet goed eten en drinken heeft op hun gezondheid. Ze denken dat wat ze denken nauwelijks invloed heeft op hun gezondheid. Realiseer je constant dat stress een natuurlijk verschijnsel is.

Dat gewoon een afvoerkanaal nodig heeft dat tegelijkertijd zeer strek bepaald wordt door de betekenis die jij aan het leven geeft. Pak dus het heft voor 100% in handen,

In het leven, en als je iets wilt veranderen, verander het dan NU!

De uitdaging zit hem in het vasthouden van die verandering.

Het is gewoon een kwestie van doen.

Wat je kunt leren is; geloven in je kunnen, in elke situatie kalm en ontspannen te blijven, een leven zonder stress, helderheid in communicatie, leren van lichaamstaal en vele andere vaardigheden die je helpen jezelf te coachen.

Zelfontwikkeling

Gevoelens van onzekerheid worden opgewekt door onze wijze van denken. Als we onze gedachten voortdurend richten op sombere verwachtingen die kunnen gebeuren.

Zal het gevolg zijn dat we ons steeds onzekerder gaan voelen.

En wat nog ernstiger is: het is mogelijk dat wij door de kracht van ons denken juist die omstandigheden te voorschijn roepen

die we vrezen. Schep dus positieve gedachten, moed en vertrouwen.

Gebrek aan zelfvertrouwen is blijkbaar een van de grote problemen die de mensheid plagen.

Overal komen we mensen tegen die innerlijk bang zijn.

Die tegen het leven opzien. Ze lijden aan een diep gevoel van ontoereikendheid en onzekerheid, dat aan hen eigen krachten twijfelen. Die in hun binnenste wantrouwen, hen kunnen om verantwoordelijkheid te dragen, of kansen waar te nemen.

Ze worden geplaagd door vage duistere vrees, dat er iets mis zal gaan. Ze geloven dan niet dat ze het inzicht hebben,

datgene te zijn wat ze willen zijn. Succesvol, gelukkig en zelfstandig, onafhankelijk enz. Daarom proberen ze tevreden te zijn met iets minder dan waartoe ze instaat zijn.

Willen jullie daar tevreden mee zijn, of willen jullie je laten helpen?

We zijn allemaal bezig om onszelf te ontwikkelen.

We willen het grote geluk hebben. Geen stress, plezierig werk, een goede relatie, anderen beter begrijpen, geen ergernissen.

Ik heb goed nieuws, dit is allemaal mogelijk.

Het is voor sommige misschien een lange weg, maar die weg is de moeite van het gaan waard. Het kost je inspanning, zelfopoffering, harde confrontaties met je schaduwkanten, maar hij brengt je uiteindelijk dat wat voor jouw mogelijk is, het grote geluk. Je vormt je naar die persoon die je zou willen zijn.

Ik wens je veel succes op jouw weg. Lieky van der Velden